Poder








Polítics, 2012
Tinta i collage sobre paper
Formats variables



Com diu Henry Maldiney diu "cada rostre humà irradia una transcendència impossible de posseir que ens envolta i ens travessa. (..) D'aquesta realitat neix la possibilitat de dir "jo" i "tu""i. Però què passaria si esborréssim el rostre i per tant, la identitat de la gent? Si només veiéssim imatges sense rostre?

Així doncs, suprimint els rostres, suprimim les identitats, per tant, les nostres idees, ja no som capaços de posicionar-nos cap a una banda o una altre només a partir de les imatges, perquè sense rostre, tothom sembla igual.

Però de manera més concreta, aquest treball permet analitzar les imatges també a partir del protocol que segueixen els personatges públics, ja que el 80% de la interacció pública dels personatges de poder es comunicació no verbal, i gràcies als buits les imatges permeten enunciar el vocabulari dels gestos individuals en la seva dimensió més social, per tant, podem analitzar desde les posicions fins a les vestimentes, tot està estudiat per donar-nos una impressió determinada.

Però tot i que la meva obra, és oberta i deixa lloc a interpretacions lliures de tot tipus, la meva intenció no és tant els aspectes concrets de protocol o la posada en escena dels personatges, sinó donar una altre visió a les imatges tan quotidianes dels diaris, la tècnica de la supressió dona lloc a espais buits que inciten a l'espectador a mirar de nou, a qüestionar-se i reflexionar sobre aspectes com "diferència-semblança", "la veritable identitat", la banalitat... Perquè els personatges despullats de la seva individualitat es converteixen en símbols. Així, la part buida amaga una informació a la mirada però en contraposició afegeix altre informació a l'imatge. Tot en conjunt, fa crear un dubte sobre la validesa de les imatges com diu Jean Paul-Sartre “el pensamiento moderno ha reducido lo existente a la serie de apariciones que lo manifestan”.



Comentarios