Poder
Polítics, 2012
Tinta i collage sobre paper
Formats variables
Com
diu Henry Maldiney diu "cada rostre humà irradia una
transcendència impossible de posseir que ens envolta i ens travessa.
(..) D'aquesta realitat neix la possibilitat de dir "jo" i
"tu""i.
Però què passaria si esborréssim el rostre i per tant, la
identitat de la gent? Si només veiéssim imatges sense rostre?
Així
doncs, suprimint els rostres, suprimim les identitats, per tant, les
nostres idees, ja no som capaços de posicionar-nos cap a una banda o
una altre només a partir de les imatges, perquè sense rostre,
tothom sembla igual.
Però
de manera més concreta, aquest treball permet analitzar les imatges
també a partir del protocol que segueixen els personatges públics,
ja que el 80% de la interacció pública dels personatges de poder es
comunicació no verbal, i gràcies als buits les imatges permeten
enunciar el vocabulari dels gestos individuals en la seva dimensió
més social, per tant, podem analitzar desde les posicions fins a les
vestimentes, tot està estudiat per donar-nos una impressió
determinada.
Però
tot i que la meva obra, és oberta i deixa lloc a interpretacions
lliures de tot tipus, la meva intenció no és tant els aspectes
concrets de protocol o la posada en escena dels personatges, sinó
donar una altre visió a les imatges tan quotidianes dels diaris, la
tècnica de la supressió dona lloc a espais buits que inciten a
l'espectador a mirar de nou, a qüestionar-se i reflexionar sobre
aspectes com "diferència-semblança", "la veritable
identitat", la banalitat... Perquè els personatges despullats
de la seva individualitat es converteixen en símbols. Així, la part
buida amaga una informació a la mirada però en contraposició
afegeix altre informació a l'imatge. Tot en conjunt, fa crear
un dubte sobre la validesa de les imatges com diu Jean Paul-Sartre
“el pensamiento moderno ha reducido lo existente a la serie de
apariciones que lo manifestan”.
Comentarios
Publicar un comentario